Hejka ..
Tak standardowo auto odpala fabryczne ustawienia. jak fabryka nakazała. E-MFA trzeba ustawić Na szczęście to 2 kliknięcia raz dwa I tu Ci co lubia patrzeć na spalanie mogą byc zadowoleni bo defaultowo sie to ustawia
Co do temp którą odkrył jarkub. Próbowaliśmy 2 kable i nic to nie dało. ten sam kabel sprawdziłem u siebie. I u mnie temp oleju jest dobra. W związku z tym widać albo problem w tym ze 1.9TDI BXE nie maja tego czujnika. Albo to kwestia rocznika. Napisze do Kufateca jak będziemy już wiecej wiedzieć tzn komu z jakimi rocznikami nie pokazuje sie temp oleju. Na razie wiemy ze 2.0 TDI BKD 2005 - 2007 działa.
Ja myśle ze moze nie będzie tego w 1.9 BXE Albo będzie trzeba zakodować. Z tego co mówił mi jarkub sprawdzał i nigdzie nie było na VAG-u temp -60 stąd mozna wnioskować, że jak nie ma sygnału kabel podstawia defaultowo ta wartosc. Czekamy na reszte. I wtedy będziemy działać. Jak loru podłaczy a też ma 1.9 BXE i nie będzie miał a na to wszystko wskazuje będzie wiadomo. Zobaczymy jeszcze jak u sesika on ma też 2.0 ale BMN.
Jak będzie temp działać będzie juz wiadomo. Sprawdzi sie różnice w wskazaniach na VAG-u między 1.9 i 2.0. I zobaczymy co sie da w temacie zrobić.
[ Dodano: Sob 30 Sty, 10 11:33 ]
A tak też mysle ze możne to kwestia przepięcia w wtyczce (wyszperałem w sieci taki "pictur"):
no to kabelek zamontowany tylko pojawiły sie dwa problemy:
1. za ch...ja nie idzie go upchać za radiem (radio standartowe w elegancie)
2. raz sie pokazuje e-mfa a raz nie
w miejsce phone pokazuje sie e-mfa, jak wejde w e-mfa to:
komp zwisa i nic sie nie da zrobic
albo
po ułamku sekundy znika z pola widzenia
nie raz jest tak ze w ogóle phone nie wyswieta sie w liscie menu a raz sie wyswietla albo zamiast phone od razu wyswietla sie e-mfa ale co z tego jak po wejscie zwisa lub w ułamku sekundy wychodzi z menu :evil:
Dodam ze próbowałem z połączeniem komórki przez bluetootha i tel działa.
Może przyczyną jest to ze mam orginalnie zamontowany fabryczny uchwyt do tel kom. i w związku z tym jest gdzies kolizja?
Wystarczy odpiąć tel czy trzeba vagiem to zrobic? Jeżeli vagie to czy znajdzie sie któryś z miłych formułowiczów z krakowa który ma vaga i mógłby odłączyć tel? Dobre piffko gwaratnowane
Dzisiaj zamontowałem do BXE i wszystko działa
Przez chwilę widziałem, że pokazał temp. oleju -61 (chyba przed pierwszym uruchomieniem silnika po zamontowaniu) ale potem wszystko już było OK.
piramida, Mysle ze wystarczy VAG-iem. Nie będziesz w okolicy katowic w najbliższym czasie bym ci to zrobił :szeroki_usmiech. Czyli jak widać na przykładzie kolegi nie działa z fabrycznymi telefonami. Ewentualnie zadziała po ich deaktywacji ale to trzeba sprawdzić. Spróbuj telefon odłączyćrrysio, i zobaczymy też.
rrysio, Toś mnie zaskoczył :shock: Jaki rok auta ?
Ciekawy gadzet szkoda ze przespalem temat. Czy ktos wie czy bedzie to smigac bezblednie z 2.0 TDI BMM, czy wiadomo co to jest ten "boost p" i gdzie jest info o dzialaniu swiec zarowych ?
Moze daloby sie tam wyswietlic jakosc informacje o cisnieniu w Haldexie to bylby wypas :yay:
W niektórych przypadkach nie jesteśmy w stanie wyświetlić temperatury oleju, ponieważ nie otrzymujemy poprawnej wartości z jednostki sterującej. To nie wina interfejsu e-MFA. Jest to uwarunkowane rodzajem czujnika, sterowników i jeszcze kilku czynników których przed obawą o plagiat nie mogę opisać. Temperatura jak i doładowanie BOOT nie jest pobierane standardowo jak ma to miejsce przy podłączaniu urządzeń serwisowych. Stąd tak jak Pan zauważył mimo, iż Pana sprzęt diagnostyczny poprawnie wskazuje temperaturę nie jest ona poprawnie zdekodowana i wyświetlona przez E-MAF. Proszę zwrócić uwagę, w niektórych przypadkach ten sam problem może dotyczyć wyświetlania doładowanie. Skoro wskazania są stałe w okolicy -61 stopnie oznacza to, że dane które sa wysyłane do E-MFA są niepoprawnie zdekodowane przez sterownik wysyłający.
To by tłumaczyło jarkub, który testował 2 kabeli i na obu temp oleju była niepoprawna. A ten sam po podłączeniu u mnie wskazywał poprawną temp oleju.
Jak już wszyscy pomontują zrobimy spis modeli roczników i numerów sterowników do ktyórych pasuje na bank.A tym którzy beda chcieli potestowac wyśle kabel przed następnym zamówieniem w celu sprawdzenia.
Upss. To parametr na którym pewnie większości osób najbardziej zależy.
Dziwne tylko, że u jednego kolegi wyświetliło się -61 po czym po kolejnej próbie było już dobrze. Jestem załamany.
blackspot, Dziś miałem okazje protestować e-mfa z kolegą NICO21. Jego VW Turan 2.0 TDI po wpięciu kabelka i przekręceniu kluczyka na ON pokazywał dobrą temp. Ale juz po włączeniu silnika pokazało sie przez 1-2 sekundy -61`C i zaraz temperatura wskoczyła na poprawną
Dodatkowo testowałem kabla który u jarkub nie pokazywał temp oleju (ciągle było -61) u kolegi nico21 pokazywał prawidłową temp. Więc jest tak jak pisali z kufateca.
A tak wygląda u kolegi E-MFA
blackspot, :| - moze z czasem dojdziemy co za to odpowiada. Puki co zostaje ci obserwowanie wody - olej ma zazwyczaj 10`C mniej niz woda :wink:
[center:8350189688]
Aha .. w zwiazku z tym, że towarzysz GrUzLiK nie zapłacił za kabelek ani też nie odpisał na mije prośby o wpłatę jego kabelek znalazł nowego właściciela. [/center:8350189688]
u mnie dzisiaj z koleji podczas rozmowy tel przez komórkę połączoną bluetoothem na kilka sekund wyskoczył emfa i nawet pokazał temp oleju 69 stopni. Dodam ze zestaw głosnomówiący działa połączonym przez bluetootha ale nie wyswietla zadnych informacji na maxidocie. Wczesniej bez kabelka wyswietlał dane. Nie przeszkadza mi to wazne aby zestaw głosnomówiący działał i działał równiez emfa. Zobaczymy co szanowny kolega zdziała :szeroki_usmiech
A czy poprawialiście kodowanie gatewaya CAN po montażu kabelka? Bo CAN gateway po zamontowaniu e-mfa pokazuje błąd, że kodowanie jest niepoprawne - trzeba mu dodać telefon do listy wyposażenia. Może to ma jakiś wpływ na niepoprawne wskazania temperatury?
rrysio, ooo słuszność masz Panie .. można by sprawdzić. Choć u siebie nie mam telefonu i nic nie kodowalem. Działa z automatu to samo u niko i innych. Ale moze warto pogrzebać Szkoda ze teraz tak pizga i nie bardzo sie chce człowiekowi grzebać w acie. Na pewno na wiosne usiądę do tego i to rozgryziemy
loru, :cry: Jak by co mam numer twojego listu. Jak nie bedzie jutro. Wiesz weekend był tak ze rożnie to bywa Cierpliwość jest cnotą
[center:5deb34dd93]UWAGA:
Proszę dac znać kto jest chętny na sprawdzenie e-mfa u siebie przed kolejnym zamówieniem.
Ja to widzę tak jest jakaś lista osób chętnych sprawdzić czy u nich ruszy szczególnie O2 FL mnie interesują bo OII przed FL działa.
Ja wysyłam jednej osobie ona sprawdza pisze na forum jakie auto rok itp i wysyła kolejnej i tamta sprawdza taka sama zasada i wysyła następnej itd. Kabelek będzie w obiegu az na końcu do mnie trafi A miedzy czasie będziemy robić kolejne zamówienie [/center:5deb34dd93]
No to ja napisze kabelek dotarł dziś (chwała ci neck99), po szybkim montażu (poniżej 3 min (nie miałem najmniejszych problemów ze schowaniem skrzyneczki tylko trza zdjąć schowek nad radiem)) mogę stwierdzić co następuje:
temp oleju pokazuje idealnie
ale nie pokazuje mi doładowania :cry:
mam porównanie bo mam też zegary w słupku a przez te mrozy wskaźnik doładowania mi pokazuje na stałe 2 bary i szkoda ze e-mfa mi nie pokazuje poprawnej wartości, chociaż jak przełączam się między wyświetlaniami boot, boot p i coś tam jeszcze to przez 1 mili sekunde pokazuje się doładowanie a następnie szybciutko pojawia się magiczny napis N/A :cry:
Zainteresowanych warszawiaków zapraszam na spota jutrzejszego będzie można sobie popatrzeć jak to działa i wygląda na żywo :roll:
sesik, W 170KM jest inaczej rozwiązane sterowanie turbiny stąd problem ach szkoda :|
Reasumując wiemy ze :
BXE - 1.9 TDI - są modele gdzie może być nie wyświetlany olej [jeszcze nie ustaliliśmy od czego to zależy]
BKD - 2.0 TDI - wszystko okej
BMN - ze względu na inne sterowanie turbem nie wyświetla sie doładowanie. To samo bedzie w Golf V 2.0 TFSI
-------------------------
Komentarz